Opis forum
Mam zaszczyt zaprosiæ Pañstwa na turniej Flames of War „Zimowy patrol”
Gdzie: Szko³a podstawowa nr 343, ul. Kopciñskiego 7
Kiedy: 28 stycznia 2011
wpisowe: 15 z³
Zapisy: 9:00
Pocz±tek turnieju : 9:30
Sêdziuje: Jakub „Kubbek” Charmo
Zg³oszenia zawieraj±ce imiê, nazwisko, ksywê gracza oraz rozpiskê/rozpiskii w formacie .doc, .xls, .txt i inne do odczytania przez pakiet Microsoft Office prosimy o przys³anie do dnia 26.01, na adres e-mail: kuba.charmo@wp.pl
Turniej zaliczony jest do Ligi Ogólnopolskiej Flames of War
I. Kompozycja armii:
1. Gracze wystawiaj± armiê na 750 pkt na okres late, wymagany jest tylko jeden combat platoon oznaczony w listach armii jako obowi±zkowy
2. Obowi±zuj± wszystkie listy armii do drugiej edycji Flames of War zarówno z podrêczników jak i pdfów umieszczonych na stronie http://www.flamesofwar.com
3. Gracz wystawiaj±cy kompaniê na podstawie listy armii z pdfu zobowi±zany jest posiadaæ jego wydruk do wgl±du sêdziego oraz przeciwników.
4. Za wskazane uznaje siê posiadanie rozpisek swojej armii dla wszystkich przeciwników.
5. Obowi±zuje zakaz wystawiania warriorów imiennych (jedynym legalnym warriorem jest bezimienny dowódca kompanii)
6. Gramy na sto³ach 120x 120 cm
II. Rozgrywka:
1. Gramy 4 bitwy po godzinê i 30 minut ka¿da
2. Grafik turnieju
Bitwa pierwsza – scenariusz Free-for-all – 9:30-11:00
Bitwa druga – scenariusz Encounter – 11:15-12:45
Bitwa trzecia – scenariusz Dust up – 13:30-15:00
Bitwa czwarta - scenariusz Free-for-all - 15:15-16:40
W bitwach I i II obowi±zuje parowanie z nastawieniem na Alianci vs O¶. W bitwie III i IV obowi±zuje system szwajcarski w pe³nym wymiarze.
II. Punktacja
O wyniku rozgrywki decyduje scenariusz a punkty zwyciêstwa s± liczone nastêpuj±co:
* Warto¶æ punktów do zdobycia wynosi 20VP(w tym 10VP za scenariusz).
* Warto¶æ punktowa armii przeciwnika na stole to 100%. Zabite jednostki przeciwnika to odpowiedni procent i za wygran± dodajemy do wyniku 100%. Nastêpnie liczymy ró¿nicê wyniku w procentach i porównujemy z tabelk±.
0-19,99% 10-10
20-39,99% 11-9
40-59,99% 12-8
60-79,99% 13-7
80-99,99% 14-6
100-119,99% 15-5
120-139,99% 16-4
140-159,99% 17-3
160-179,99% 18-2
180-194,99% 19-1
195-200% 20-0
* „Procent” strat jest liczony na zasadzie wliczenia wszystkich pkt wystawionych podczas bitwy na stó³. Tzn. je¶li na stole mamy ca³± armiê to nasze 100% to ³±czny koszt wszystkich plutonów na stole (tak lotnictwo siê nie wlicza). Je¶li natomiast zaczynamy z po³ow± armii na stole a po³ow± w rezerwach to koszt punktowy jednostek zaczynaj±cych oraz tych które wesz³y z rezerw jest naszym 100%, to oznacza ze jednostki które nie zd±¿y³y siê pojawiæ na stole nie s± liczone do tego. Do strat wliczamy tylko pe³ne stracone plutony oraz takie które zosta³y zredukowane poni¿ej po³owy ("sole survivor" jak siê uda to jest to strata po³owy oddzia³u). Tak¿e wliczamy je¶li zniszczono HQ, warrior teamy, leaderless platoons lub inne dodatki do HQ bêd±ce w plutonach. Przyk³ad: Gracz gra scenariusz obronny gdzie do rezerw musi przenie¶æ przynajmniej po³owê swoich plutonów, do tego posiada wsparcie lotnicze i snajpera. Na stole stawia 3 plutony o koszcie 340pkt a w rezerwach ma 4 plutony. Przed zakoñczeniem gry uda³o mu siê na stó³ wprowadziæ kolejne dwa plutony o koszcie 360pkt, ale z powodu gry przeciwko armii pancernej nie pojawi³ siê na stole jego snajper. £±czny koszt punktowy armii która by³a na stole to 700pkt i to jest jego 100% odpowiadaj±ce 10 VP. W czasie bitwy zginê³y mu dwa pe³ne plutony o ³±cznym koszcie 240pkt oraz dwa z jego plutonów zosta³y spo³owione i ³±czny koszt tych plutonów by³ 340pkt ale ¿e tylko po³owa to 170pkt. Oznacza to ¿e straci³ on w rozgrywce 240+170pkt= 410pkt z 700pkt które mia³ na stole. Daje to nam 410/700 czyli 58,6%. Jest to warto¶æ, któr± odejmuje przeciwnik od swego procentu zabitych nam jednostek. Przyk³adowo przegrali¶my z takimi stratami zadanymi przeciwnikowi, on natomiast zada³ nam 44% strat. To znaczy ¿e on za wygran± dodaje 100% i ma 144% od tego wyniku odejmuje straty zadane mu przez nas czyli 58,6% co daje nam 144-58,6= 85,4. Patrz±c na tabele mamy wynik koñcowy bitwy 14-6 a przypadku remisu by³o by 58,6-44=14,6 czyli 10-10.
Za przes³anie zg³oszenia z rozpisk± w terminie +5 VP
IV. Przepisy porz±dkowe:
• W skrajnych przypadkach (oszustwo, notoryczne przekleñstwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mog± zostaæ zdyskwalifikowani i usuniêci z turnieju. Dyskwalifikacja gracza jest równoznaczna ze zweryfikowaniem wszystkich jego wyników na 0.
Organizatorzy zastrzegaj± sobie prawo do zmiany obowi±zuj±cego regulaminu.
W wypadku nieparzystej liczby graczy sêdzia graæ bêdzie nastêpuj±c± rozpisk±:
Stug Batterie
hq Stug + begleit tank escort
3x Stug
3x Stug + begleit tank escort
Offline